Vihdoin Långvik avaa palvelujaan porrastetusti. Ota jo askel lähemmäksi kotimaan lähilomaa, terassia, kylpylää ja aktiviteetteja! Tarkista aukioloaikamme kotisivuiltamme ja lue lisää koronaviruksen aiheuttamista muutoksista palveluihimme www.langvik.fi/aukioloajat.

LÅNGVIKIN KOKOUS- JA KYLPYLÄHOTELLI LUOPUU MUOVIPULLOTETUSTA VEDESTÄ

Långvikin kokous- ja kylpylähotelli lanseeraa kokouksien yhteyteen ympäristöystävällisemmän ja suodatetun  Å Water-kokousvesikonseptin muovipullojen tilalle. Långvikin kokousliiketoiminnan yhteydessä käytetään noin 10 000 muovista vesipulloa vuodessa. Tulevaisuudessa onnistutaan vähentämään suuri määrä muovia päätymästä jätteeksi.

”Haluamme, että hyvä olo ulottuu ympäristöön, ja toimimme sen mukaisesti. Vastuullisuus on yksi Långvikin isoista keihäänkärjistä. Olemme asentaneet katolle aurinkovoimalan, luopuneet öljylämmityksestä, päivittäneet energiastrategiamme ja tuoneet alueelle sähköautojen latauspisteet. Nyt luovumme muovipullotetusta vedestä.”, Långvikin toimitusjohtaja Inka Uusitalo-Raoult kertoo.

Vuoden kuluessa myös muovimukit tulevat poistumaan käytöstä. Lisäksi hotellihuoneiden minibaarin muovipullotettu kivennäisvesi korvataan. Långvik haluaa vihreällä ja ympäristöystävällisemmällä toiminnalla vähentää muovijätettä ja kannustaa tietoisempaan veden kulutukseen.

Lisäksi Långvik valitsi Å Water-konseptin yhteistyökumppaniksi BE WTR pwrd by Britan, joka osallistuu ”1% FOR THE PLANET” -vedensuojeluohjelman toimintaan ja tukee paikallisia veteen liittyviä projekteja.

~ ~ ~

Lisätietoja:
Inka Raoult-Uusitalo
Långvik Congress Wellness Hotel
inka.uusitalo@langvik.fi

Taustatiedotteet:
Aurinkovoimala Långvikin kokous- ja kylpylähotelliin
Långvik luopui öljylämmityksestä
Uusi energiastrategia

~ ~ ~

Långvikin kylpylä- ja kokoushotelli sijaitsee Kirkkonummen rauhallisessa merenrantamiljöössä vain puolen tunnin ajomatkan päästä Helsingistä. Långvikissa on 96 huonetta, 27 kokoustilaa, allasosasto ja venesatama. Långvikissa järjestetään vuosittain noin 1000 tapahtumaa ja hotellissa majoittuu noin 20 000 asiakasta. Ryokan Oy toimii operaattorina Långvikin kylpylä- ja kokoushotellissa. Ryokanin liikevaihto on lähes 8 miljonaa euroa ja sillä on yhteensä yli 60 työntekijää.