Kesä on saapunut ja sen myötä puhelinpalvelumme on ruuhkautunut, joten pyytäisimme ottamaan yhteyttä sähköpostitse tai WhatsApp-viestillä: vastaanotto@langvik.fi | 050 315 3099. Tutustu myös Usein kysyttyä – sivun kysymyksiin ja vastauksiin.

UKRAINAN SODAN VAIKUTUS RYOKAN OY:n TOIMINTAAN

Tiedote 18.03.2022

Långvikin hotelli-, ravintola- ja kokoustoimintaa hallinnoiva Ryokan Oy on yhdessä Suomen viranomaisten kanssa käynnistänyt selvityksen toimenpiteistä, joilla arkkitehtonisesti arvokkaan kiinteistön omistus saadaan uudistettua ja palautettua jälleen Euroopan Unionin talousalueelle läpinäkyvällä tavalla.

Samassa yhteydessä Yhtiö tehostaa hallintoaan. Auvo Niiniketo on tänään ilmoittanut Ryokanin hallitukselle, että hän luopuu hallitustehtävistä sekä muista sidonnaisuuksistaan yhtiöön. Ilmoituksessaan Niiniketo katsoo, että, vaikka hän on toiminut täysin viranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti, niin asian saama negatiivinen ja jopa asiaton julkisuus on kohtuuttomasti vaikeuttanut henkilökunnan työtä ja yhtiön toimintaa. Niiniketo toivoo, että tämä päätös omalta osaltaan antaisi Långvikin ainutlaatuiselle henkilökunnalle työrauhan ja hallitukselle paremmat toimintamahdollisuudet.

Kuluneet pandemiavuodet ovat olleet alalle raskaita, ja osuneet liiketoiminnan lisäksi henkilöstöön ja heidän perheisiinsä. Nyt Venäjän tuomittavat sotatoimet Ukrainassa tuottavat uutta epävarmuutta. Sitoutunut henkilökuntamme toivoo voivansa jatkaa korkealaatuisen palvelun tuottamista Långvikissa myös tulevaisuudessa.

~~~

Tiedote 07.03.2022

Ryokan Oy tuomitsee jyrkästi Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Suomalainen Ryokan Oy osti Långvik Congress Wellness Hotellin liiketoiminnan vuonna 2015. Sen jälkeen liiketoiminta on ollut itsenäistä, suomalaista ja erillistä kiinteistön omistajasta. Ryokan Oy:llä ei ole ollut minkäänlaisia rahavirtoja venäläistaustaisen kiinteistönomistajan kanssa, ja vuokranmaksu on ollut keskeytetty.

Ukrainan sodan seurauksena Ryokan Oy on tällä päivämäärällä päättänyt lopettaa vuokravelan kirjaamisen taseeseensa, ja yhtiö kirjaa alas kaikki jo kirjatut vuokravelat. Kiinteistönomistajan, Tanskarlan Centrum Oy:n, toiminta on kaupparekisterin mukaan lakannut jo 15.6.2020.

Ryokan Oy omistaa Långvikin kokous- ja kylpylähotellin liiketoiminnan. Yritys työllistää yli 50 henkilöä erityisesti Espoon ja Kirkkonummen alueelta. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli 7.8 Meur.

Lisätiedot:

Inka Uusitalo-Raoult
+358 40 8204 289 / inka.uusitalo@langvik.fi
Prokuristi, Ryokan Oy
General Manager, Långvik Congress Wellness Hotel

~~~

Långvikin kylpylä- ja kokoushotelli sijaitsee Kirkkonummen rauhallisessa merenrantamiljöössä vain puolen tunnin ajomatkan päästä Helsingistä. Kansainväliset mitat täyttävä hotelli tarjoaa asiakkailleen ylellisistä wellness-palveluista ja kulinaarisista hemmotteluhetkistä koostuvaa kokonaisvaltaista hyvää oloa. Tyylikkäät ja monipuoliset kokous- ja juhlatilat muuttuvat moneksi ja mahdollistavat niin pienien kuin suurienkin tilaisuuksien järjestämisen.

Vietä ikimuistoinen juhannus Långvikissa!

Tutustu ja varaa nyt